Khamis, 25 April 2013

PRU13; "MOOD" pi mana tak tau...

Apasal lah kali ini,orang lain "ini kali lah". Parlimen dan bubar,penamaan calon sudah diumumkan, kempen tengah "speed". aku macam ni juga,tak ada "mood" untuk menulis isu politik walaupun banyak isu yang sepatutnya di analisis dan perlu dikomen.

Terkini isu letupan "BOOOM" ...opocot omak kau jatuh" sedang dipergunakan dengan selayaknya walaupun mungkin sekadar letupan bekas tin racun Nyamuk Aerosol Fumakilla yang tersembunyi dalam longgokan sampah yang "disengajakan" ?

Ada mangsa yang mengalami cedera parah tahap nazak sakaratul maut walaupun sekadar luka di betis. Kesian mangsa tu,macam "daqhai", tengok ke badan mangsa tu kalah juara tinju dunia Mohamad Ali, luka sikit pun heboh 1Malaysia kami kena BOOOMMMMM,kahkahkah, tahap mental yang lemah sangat.
Macam-macam ada,kalau Video pun orang boleh buat,tak kan meletup dalam sampah tak boleh buat,kan kan,kan?

Lepas tu ada juga calon2 yang bertanding keluar kenyataan cerdik tak boleh pakai, "tentera tidak teragak-agak akan digunakan untuk mengawal keadaan jika insiden letupan masih berlaku".
Tengok muka macam cerdik, sekali dah bercakap nampak sangat dia nak bagi tau orang dia sendiri yang cuba buat kecoh.

Bak kata mantan Perdana Menteri Sementara "kita akan mempertahankan Putrajaya dengan apa cara sekalipun hingga titisan darah terakhir", begitulah lebih kurangnya.. Apa makna semua ni? kalau ada otak fikir sendiri la....

Ada lagi isu yang malas aku tulis,tapi dah tak tau nak tulis apa,aku tulis juga la,lantak la.
Satu pihak tu berkeras macam besi waja dalam bab "janji taat setia" atau depa panggil "baia'h". Keras-keras besi pun,kalau diketuk jadi parang juga.

Gara-gara ada sorang dua tak mau bai'ah kerana nak dapatkan sesuatu,habis keluar segala ayat yang kurang cerdik walaupun dah cerdik sebelum tu. Nampak macam depa la yang berjuang sungguh-sungguh,orang lain tidak,jadi hangpa jangan komen,kritik apa-apa,hangpa tau apa.... kahkahkah,itu la pasal,waktu Tok Guru terang pasai bai'ah hangpa dok tidok celah pintu,bila keluar isu ni baru la kelam kabut...
Kahkahkah...kita kena berjihad,kahkahkah.... baru dengar orang bertembak sikit,sunyi sepi tempat berjihad,habis pakat cabut balik kampung,jihad apa ka nama macam tu...

Cukup la takat ni,sekadar layan keyboard....

Tiada ulasan: