Khamis, 31 Julai 2014

(Satira) : Kasturi Untuk Mu Gaza

" Bersabarlah wahai penduduk Gaza,kami sentiasa dibelakang anda. 
Kerana apa? kerana kami bermazhab Syafie, Ghaza adalah tempat kelahiran Imam Mazhab kami,kami menyanjung tinggi Imam Syafie dan tempat kelahirannya walaupun kami tidak mengikut sepenuhnya nasihat dan tunjuk ajar Imam Syafie dan kami sedari, itu adalah sebahagian sifat Yahudi yang sedang memerangi kamu.
Ketahuilah bahawa kami membuat hubungan dagang dengan Israel, kapal dagang Israel berlabuh dipelabuhan kami dengan barangan bernilai jutaan dolar.
Barangan kami juga dibeli oleh Israel,kami mengambil pakar-pakar Israel sebagai penasihat perniagaan kami, bukannya kerana apa, semua keuntungan ini nanti bakal disalurkan kepada anda semua di Gaza.
Kami tidak perlu menyiasat ke mana Israel membelanjakan wang mereka hasil keuntungan berniaga dengan kami,itu bukan urusan kami.
yang kami tahu,kami perlu kumpulkan sebanyak mungkin wang dan harta, sebahagiannya untuk membantu anda juga.
Kami mengambil pakar-pakar dari Israel sebagai penasihat kami supaya kami mengetahui rahsia kekuatan dan kelemahan mereka,dan hasilnya nanti akan disalurkan kepada pejuang anda.
Bersabar dan redhalah apa yang berlaku kepada anda,jangan kamu sentiasa memikirkan harta dunia kerana ianya tidak akan membawa ke akhirat, biarkan sahaja kami yang mencari dan mengumpul kekayaan dunia itu dengan cara apa sekalipun,halal atau haram itu bukan persoalan, yang penting kami dapat berbuat kebajikan kepada anda.
Kami sentiasa menyokong anda dan Kami juga menyokong pemimpin-pemimpin kami yang meluluskan lesen perniagaan dengan Israel. Semuanya untuk anda kerana kami memikirkan tidak ada cara lain untuk membantu anda..... "
Kami mengucapkan Salam Aidil Fitri kepada anda semua, siang malam kami bergembira,berkaraoke merayakan Aidil Fitri bukannya tidak ambil kisah tentang anda,kami juga perlu bergembira sebab kami aman bahagia. Makanan yang kami sediakan sangat banyak,andai tidak kami habiskan nanti dikatakan kami kawan syaitan....
Kesedihan yang anda rasai hari ini tetap tiba jua,jadi tidak perlulah kami ikut bersedih dengan mengabaikan kegembiraan hari raya, itu hak kami, kamu tidak perlu pertikaikan,cukuplah dengan bantuan yang kami hulurkan...."
Eid Mubarak... Taqabballahu minna wa minkum....

Tiada ulasan: