Ahad, 25 September 2011

PM Najib Naik Bas Bukit Kepong Melawat Perak

Kah kah kah,nak rasa kesusahan rakyat naik bas, sakit urat keting aku tergelak,nasib baik tak terberak, kah kah kah.
hang pa tau ka,bas yang Tok Jib naik tu bas zaman Jepun dulu, meka Holand,asap hitam sepanjang jalan,bunyi mengalahkan bunyi moto mat rempit, lepas tu kaki kerusi ada yang patah,terpaksa bikmama duduk bertongkat dengan sebelah kaki kiri dia. kerusi yang tok jib duduk pula dah tak dak sepan,tinggai kayu keras,nasib baik dia pakai seluar dalam kalis peluru.kebas pungkoq tak terkata,tapi dia buat senyum hampeh saja, haram jadah puak-puak UMNO ni,bagi bas aku naik macam pelaq, bas yang rakyat naik 18 bintang, tak abis-abis tok jib menyumpah dalam hati...
MB Perak lagi kesian,kena bergayut kat besi di bumbung bas tu, tak cukup kerusi sebab lambat naik. habis peluh ketiak dia sampai meleleh kena bini dia,bau ketiak macam haram jadah,tapi buat-buat senyum sampai telinga,nak bodek bos,terpaksa la. kalau tak bodek,silap hari bulan kena  siasat SPRM pasai dah kantoi hutan simpan BELUM yang konon belum diterokai dah dibotakkan macam kepala dia juga.Kalau dah masuk SPRM kes naya, salah masuk boleh hilang nyawa...kah kah kah...ketaq teloq Zamry Kadiaq...

Gila babi betul puak-puak UMNO haram jadah ni, bagi PM naik bas loncat saja pi melawat Perak, Tok Wan aku dulu waktu zaman Jepun pun naik bas 2 3 bintang,siap ekon kiri kanan lagi, bas Tok Jib naik nak harapkan ekon? tinggkap pun tutup keliling tak nampak luaq,macam duduk dalam oven bakaq buahhulu, kalau lewat lima minit tak sampai tempat lawatan,kurus bikmama,habis lemak terbakaq gara-gara bas tak dak tinggkap...

aku simpati benaq la kat PM,sampai hati UMNO Perak buah haram jadah kat PM aku yang aku sayang ni, hampa tunggu PRU 13 nanti,semua hampa kena tendang macam bola....

Tiada ulasan: