Isnin, 25 Julai 2011

MKN kaitkan Asri, ulama Umno dengan Wahabi

Majlis Keselamatan Negara (MKN) hari ini menimbulkan kebimbangannya terhadap beberapa tokoh agama di Malaysia, termasuk bekas Mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang dikaitkan dengan fahaman Wahabi dan aktiviti terorisme.

Menurut sumber, dalam taklimat tertutupnya yang antaranya disertai mufti dan wakil majlis agama Islam negeri di Putrajaya hari ini, seramai 40 ulama muda Umno turut dikaitkan sama...(sumber MK)

KN : Wahabi? adakah apabila dikaitkan dengan Wahabi terus akan dianggap pengganas, kalau begitu hukumnya,maka hubungan diplomatik dengan Kerajaan Arab Saudi,Iran (Syiah) dan negara-negara Komunis hendaklah ditamatkan dengan serta merta.Keluarkan fatwa bahawa menunaikan haji di Mekah untuk sementara adalah tidak wajib dengan alasan tiada "kemampuan" kerana kerajaan Saudi Wahabi yang mentadbir wilayah Mekah. Batalkan Kontrak Syarikat Kroni Tabung Haji yang beroperasi di sana kerana turut menyokong gerakan Wahabi.

Lebih seribu tahun terbentuk aliran pemikiran Syafie yang menjadi anutan masyarakat Malaysia hari ini,berbagai cerita suka duka, pernah berlaku peperangan antara pengikut Mazhab Syafie dan Hanafi kerana wujud pemikiran tidak rasional dan ilmiah sebegini,adakah aliran Syafie dan Hanafi juga dianggap terorisme?

Jika pemikiran survival periuk nasi, pemikiran tidak mahu melihat umat Islam bersatu. pemikiran yang disatukan dengan idealisme Yahudi dijadikan ukuran,sampai bilapun kebenaran tidak dapat ditegakkan,pasti akan ada sahaja idea untuk memecahbelahkan.
Jika Yahudi APCO menyandang kerusi penasihat,mana mungkin mereka inginkan Islam disatukan biar ulama yang menyokong kerajaan lebih-lebih lagilah yang membangkang.

Tiada ulasan: