Jumaat, 14 Oktober 2011

Babi di Hutan disusukan Rakyat Sendiri Berpeleseran

Polis menafikan dakwaan Pemuda PAS bahawa 240 warga asing yang menaiki sepuluh buah bas dari Johor kelmarin, dibawa ke Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) untuk mendapat taraf warganegara yang membolehkan mereka mengundi.
bangi resort foreigners citizenship 121011

Ketua Polis Daerah Sepang Superintendan Imran Abdul Rahman ketika dihubungi semalam, mengesahkan menerima laporan berhubung perkara itu kelmarin, laporSinar Harian.
Bagaimanapun beliau berkata, selepas menjalankan siasatan didapati perkara itu tidak benar.
“Maklumat yang kita peroleh menunjukkan semua warga asing itu berada di Desa Pinggiran Putra untuk menghadiri kursus keusahawanan.(MK)

KALAM NURANI :
Peringkat jual negara paling haram jadah pernah berlaku di Malaysia, mula-mula bagi IC,puak-puak kurang hajar akan bawa dengan bas juga untuk dapatkan IC, maka JPN jadi barua nombor wahid untuk kerja-kerja jual negara.Macam-macam alasan dibuat untuk bodohkan mak cik pak cik kat Felda.


Dah dapat IC memang sah jadi rakyat Malaysia, bila dah jadi rakyat Malaysia ada tanggungjawab lain pula iaitu mesti kenang jasa orang yang bagi IC tu, cara nak kenang jasa kena mengundi pangkah puak Yahudi mabuk yang bagi IC tu la, tak lain dan tak bukan kena daftar mengundi dengan SPR haram jadah. 


SPR pula jadi barua nombor dua untuk memudahkan urusniaga jual beli negara.Maka berkokok riuh rendah barua-barua yang memerintah SPR bahawa tiada urusan pendaftaran warga asing sebagai pengundi,bila berkokok, dah jadi tak sedar diri yang tahi penuh dibelakang, ramai orang dengar dan ambil gambar tahi cirit meleleh dijalanan. Lepas tu baru baru mengaku kata memang aku berak cirit di jalan, mengaku SPR tersalah daftar,tak ramai cuma beratus ribu sahaja. 


Haram jadah sungguh, sekali dengan Pegawai Polis terlibat dengan aktiviti haram jadah ni, boleh la pula pi bagi tau pendatang asing sedang kursus usahawan. Beratus ribu mahasiswa menganggur tak ada la pula dibagi kursus, dalam beratus ribu tu ada juga anak-anak polis yang jadi barua.


Kursus usahawan kepala bapak apa buat di negara Malaysia, nak bagi berniaga apa kejadah? Jual C4 dengan cinci berlian ka? otak keldai sunggguh...


Kalau dah semua agensi keselamatan utama negara pakat jadi keldai,rakyat negara ini nak bergantung harap kepada siapa lagi,tak ada cara lain melainkan mengambil tindakan sendiri bagi mengatasi urus niaga haram macam ni. Buat apa lagi gatai tangan pi repot polis, tak ada faedah, polis mana ada kuasa, samseng tahi babi yang ganggu ceramah berpermit pun dia orang tak boleh nak kawal,mat rempit tak ada lesen motor ganggu ceramah pun tak berani nak tangkap,orang awam tolong tangkap,polis juga suruh lepaskan bila dengar nama datuk ayob, ini kan isu besar,hilang teloq. 


Peliknya bila dengar nama Allah,dia orang tak takut la pula, mana satu Tuhan ni,Datuk-datuk UMNO ka tuhan atau Allah? Kalau ada yang jawab datuk-datuk tu tuhan,memang betul la,sebab depa tu "boleh memberi rezeki kepada yang dikehendaki dan tidak memberi juga kepada sesiapa yang mereka kehendaki"....???? 







Tiada ulasan: