Isnin, 17 Oktober 2011

PM Najib Main Sorok Menyorok la pula


"Peraturan Mesyuarat 20 (1), Dewan Rakyat, Speaker dan ahli mesyuarat mesti dibekalkan dengan Laporan Ketua Audit Negara, sedangkan perbahasan Belanjawan 2012 telah memasuki minggu kedua."

Rupanya-rupanya PM Najib seorang suami yang manja dan penyayang, sejak usia semakin diratah liang lahad,sifat penyayang dan manja semakin ditunjukkan kepada isteri tercinta.

PM Najib diberitakan sentiasa main sorok-sorok dengan bikmama, main sorok-sorok barang kemas dalam rumah, main sorok di lapangan terbang dengan kastam, main sorok monggolia,main sorok bawah kapal selam dan berita yang terkini sejak dua minggu selepas pembentangan bajet 2012, PM Najib masih asyik bermain sorok menyorok mungkin bersama bikmama tercinta di Kementerian Kewangan sehingga diberitakan bikmama sedang menyorok dalam bilik juru audit negara, akibatnya satu laporan audit yang sepatutnya dibentangkan bersama pembentangan bajet 2012 tidak dapat dibentangkan  walaupun setelah dua minggu parlimen bersidang dilaporkan ghaib...kah kah kah teloq ketua audit negara tak ghaib juga ka....

al-kisah diceriterakan bahawa,ketua audit negara sehingga kini masih tercari-cari ke mana menghilangnya fail laporan audit tersebut,terfikir juga di kepala hotak dia laporan tersebut mungkin terikut bersama dalam beg menteri yang bertanggungjawab ke atas laporan audit yang kini diberitakan berada di luar negara.

Timbul juga desas desus bahawa laporan tersebut kini sedang disunting dan diedit sehabis mungkin diluar negara bagi mengubah laporan asal berkaitan kehebatan pentadbiran kewangan negeri-negeri tidak bersekedudukan.

Buat la macam harta mak bapak hangpa puak-puak UMNO BN  oooi, dunia milik hangpa,mati esok jadi tanah saja kot dalam akidah UMNO....
Oleh kerana sistem politik Malaysia masih amal sistem pilihanraya walaupun tidak telus, maka tunggu la PRU 13 untuk ubah semua kepincangan,rasauh,penyelewengan dan semua benda mungkar yang diamalkan oleh pemerintah sekarang ini.
Setiap undi oleh setiap orang Islam adalah amar makruf nahi mungkar, kalau mengundi sokong kemungkaran, tunggu la saham neraka....



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Menurut sumber ..laporan audit dah siap wakil Parlimen Barang Naik dah dapat cuma PR shj lom..dah siap cetak cuma ditahan lagi sebab terlampau banyak ketirisan gamoknya...nak cover line beb!